Обратно към ЦРЧР

Проучване на Европейската комисия за Изкуствения интелект

февр. 28, 2025

Изкуственият интелект (AI) трансформира образованието, променяйки начина, по който учениците учат, учителите инструктират и институциите управляват ресурсите. В целия ЕС AI става все по-интегриран в класните стаи за задачи като персонализирано обучение, автоматизирано оценяване и административна ефективност. Въпреки това, приемането на AI в образованието варира значително между страните, нивата на образование и институциите.

За да преодолее тези разлики, Европейската комисия идентифицира ефективни практики за ИИ в образованието и механизмите за подкрепа, налични на национално и регионално ниво. В този контекст стартира проучване, предназначено да събере добри практики от реалния свят от тези, които активно използват или взаимодействат с AI в образованието.

Предоставената от вас информация ще помогне за:

– Идентифициране на добри практики в използването на AI, които подобряват преподаването, ученето и администрацията

– Разберете предизвикателствата и бариерите пред приемането на AI в образованието

Анкетата е достъпна през този линк и ще остане отворена до 28 март 2025 г.

Предоставяйки своя ценен опит, вие допринасяте за оформянето на политики, които по-добре съгласуват напредъка на ИИ с образователните нужди в цяла Европа. Това проучване се провежда в контекста на Плана за действие за цифрово образование 2021-2027 г., който изтъква изкуствения интелект като една от своите дейности (Действие 6). Основава се на Етичните насоки относно използването на ИИ и данни в преподаването и ученето за преподаватели, които бяха публикувани през октомври 2022 г.

Проучването има за цел да достигне до заинтересовани страни, които може да не са обхванати в съществуващите вече отчети или бази данни, да събере нови гледни точки за иновативни или в по-малък мащаб внедрявания на AI и да се насочи към специфични пропуски, идентифицирани по време на кабинетното проучване чрез целево разпространение.

То е насочено най-вече към учители, ръководители на административен персонал в образователни и обучителни институции и проучва целта, за която инструментите/практиките на ИИ се използват или прилагат, въздействието, което имат, предизвикателствата, пред които е изправен и какъв вид финансиране се предоставя.

Анкетата е анонимна, но респондентите, които желаят, могат да споделят своя имейл адрес, в случай че изпълнителят иска да се свърже с тях за допълнителна информация.

Можете да намерите публикации в социалните медии за проучването в съответните канали на DG EAC (@EUDigitalEdu), Facebook (Erasmus+) и Instagram (@european_youth_eu).